Mgr. Bc. Jana Mironova Tabachová, Ph.D.

Logopedka ve zdravotnictví se zaměřením na orofaciální myofunkční poruchy, laktační poradkyně, odborná asistentka ÚSS PdF UPOL a lektorka. Ve své praxi dále pracuji s programy na inhibici primárních reflexů a stimulaci sluchového zpracování informací.

Jako logopedka ve zdravotnictví pracuji se všemi věkovými kategoriemi. Mou klientelu však převážně tvoří děti. Již během studia logopedie jsem se začala seznamovat s problematikou orofaciálních myofunkčních poruch, kdy mě velmi inspirovala a první semínka vědomostí zasela Mgr. Jitka Kaulfuss. S problematikou myofunkčních poruch jsem se začala více seznamovat na stáži v Německu a s orofaciálními koncepty na stáži v USA. Na oslabené nebo nefunkční svalstvo v orofaciální oblasti nemůžeme nahlížet pouze úzkoprofilově, ale musíme poodstoupit o krok vzad a dívat se na něj komplexně z různých úhlů. Mým cílem je nabídnout pacientům možnosti, jak zlepšit nejen jejich dýchání, polykání a řeč, ale i kvalitu jejich života. Mezi mé další cíle patří edukace rodičů malých dětí a nastávajících matek v oblasti prevence vzniku orofaciální myofunkční poruchy nebo jejího rozvoje. Z tohoto důvodu jsem svou kvalifikaci rozšířila o laktační poradenství, jelikož kojení je pro náš další vývoj velmi významné ne-li zásadní. 

Profesní pověření

Studium

  • 2014 ukončení magisterského studia oboru Logopedie na Univerzitě Palackého v Olomouci
  • 2015 ukončení bakalářského studia oboru Speciální pedagogiky předškolního věku na Univerzitě Palackého v Olomouci
  • 2022 ukončení doktorského studia Speciální pedagogiky na Univerzitě Palackého v Olomouci
  •  

Další vzdělání

  • 2013 Dyslalie s pohybem a prvky Myofunkční terapie
  • 2015 Orofaciálna a bazálna stimulácia u detí s psychomotorickým oneskorením
  • 2015 Myofunkční poruchy z pohledu dysfunkce jazyka – logopedická diagnostika a terapie
  • 2016 Understanding Sensory Differences for the SLP
  • 2016 Terapie orální pozice
  • 2019 Myofunctional Orthodontics Seminar- Evaluation, Treatment planning and Implementation
  • 2019 Vplyv prijmu potravy na rozvoj orálných funkcií- Alterácia sublingvalnej uzdičky
  • 2020 Feeding Development: Understanding the Spectrum of Eating in Children
  • 2020 Prevention of Orofacial Myofunctional Disorders in the 0-3 Population
  • 2020 Functional Remediation of Tethered Oral Tissues (TOT’s)
  • 2020 Functional Assessment of Tethered Oral Tissues (TOT’s)
  • 2021 Feeding Therapy: A Sensory Motor Approach
  • 2021 Certifikát poradkyne pri dojčení
  • 2021 Základní kurz Bazální stimulace podle Prof.Dr. Fröhlicha
  • 2022 3-Part Treatment Plan fot OPT (Oral Placement Therapy)
  • 2022 Best Practices in Pediatric Feeding, Speech and Mouth Function
  • 2022 Nasomaxillary Expansion: Not all are created equal
  • 2023 OPT: Assessment and Program Plan Development
  • 2023 The Supperpowers of the Sensory System
  • 2023 10 Strategies to Eliminate Open-Mouth Posture
  • 2023 Mastering Mastication
  • 2023 Assessment and Treatment of Feeding Disorders: Focus on Swallowing
  • 2023 Možnosti funkční intervence u dětí při obtížích s příjmem potravy z pohledu orálně senzomotorického vývoje
  • 2024 Be a Tongue Tie Detective!: how to identify a tongue and its impact on functioning
  • 2024 Postavení zubů – celotělový a neurofunkční pohled
  • 2024 Etiologies of Oral Habits and Your Role a Health Professional
  • 2024 Facts and Myths about Fascia, OMT and the Orofunctional Complex
  • 2024 Keep it Simple: Pediatric Airway Screening Using The FAIREST-6 and Tips for Utilizing Telehealth in Orofacial Myofunctional Therapy
  • 2024 TOTS: Tethered Oral Tissues Specialty Training®
  • 2024 Tongue Thrusting
  • 2025 PFTC: Pediatric MBSS/VFSS and FEES
  • 2025 PFTC: Creating an Infant Feeding Program
  • 2025 PFTC: Swallow Dysfunction and Treatment: Oral vs. Pharyngeal vs Esophageal Phase

Členka

  • Asociace klinických logopedů
  • Mamila
  • ICAP – International Consortium Of Ankylofrenula Professionals
  • OMI – Oral Motor Institute
  • The Myo Membership®